Modellen för studieaktivitet | Chung Kim;Ane Qvortrup;Tina Bering Keiding;Hanna Mølgaard;Janne Klok;Pia Rauff Krøyer;Grete Dolmer;Mine Susanne Rasmussen | Språk: Danska
FBAC4895-B52C-4E03-B099-A6A8F8B8017B Created with sketchtool. 706D6907-81E1-46A2-B8F9-7B702A1EF2C7 Created with sketchtool. 6A870209-E7F5-44F5-A66F-09E20C85A0DC Created with sketchtool. 0BB04D6C-A9AB-4913-BF4F-5A23954E68E1 Created with sketchtool. 501E26C7-66C1-4DAA-B740-6CFAF55A1B39 Created with sketchtool. C105F7D3-D5EE-43C9-9EE8-05CC42B296D4 Created with sketchtool. D94689D8-7CBB-41C8-AC06-F79D81FF82D5 Created with sketchtool. DA4C7ED9-2512-4D52-94F0-92800F2A6E04 Created with sketchtool. 42E133FD-828F-4CF4-A0BF-560014487A57 Created with sketchtool. F52D9745-4BFD-4506-BEEF-630FD09EF2D9 Created with sketchtool.
Språk: Danska
Fjärrlager (4-5 arbetsdagar)
Varan finns i vårt fjärrlager, leveranstiden är 4-5 arbetsdagar. Mer info

Frakt 59,00 - Instabox - Närmaste Paketbox.

Se alla alternativ
Instabox - Välj själv paketbox59,00
DHL - Närmaste utlämningställe - Mobilnummer krävs för att hämta paketet!59,00
Bring - Närmaste utlämningställe59,00
Budbee - Hemleverans - Levereras på eftermiddagen eller kvällen.69,00
Bring - Hemleverans - Levereras till din dörr på vardagar mellan 08:00 och 16:00.135,00
SEK 307,00
ex. moms 245,60
Totalt inkl. frakt 366,00
I den här boken presenteras erfarenheter och reflektioner om tillämpningen av Learning Activity Model i praktiken, olika utmaningar och möjligheter lyfts fram och råd ges om hur man arbetar med lärandeaktiviteter i de fyra kvadranterna i Learning Activity Model ur ett holistiskt perspektiv.

Boken bygger på ett uppföljande forskningsprojekt med sju utvecklingsprojekt inom lärar-, pedagog-, socionom- respektive förvaltningskandidatprogrammen inom VIA Pedagogik och samhälle. Projekten genomfördes 2013-14 och data samlades in kontinuerligt genom observationsstudier och intervjuer med studerande och lärare. Erfarenheterna från projekten analyseras och sätts i perspektiv med hänvisning till relevant pedagogisk forskning och didaktisk teori.

Boken kan användas som en del av reflektion, dialog och vidareutveckling av undervisnings- och studieverksamhet inom yrkesutbildningen - med det viktiga målet att kvalificera studenternas utveckling av studie- och yrkeskompetens. Boken kan läsas i sin helhet - eller så kan de enskilda kapitlen läsas separat.

Innehåll:


förord
Modellen för studieaktivitet - bakgrund och motivering
Empirisk utbildningsvetenskap och kvalitet i studieaktivitet
Den gemensamma analytiska ramen
Förändring av kunskap, roller och självuppfattningar
Inramning av studieaktivitet - på resan mellan inramning och den dynamiskt konstruerade arbetsgemenskapen
Feedback - utvärderingskultur och motivation
Plattform för lärande med hjälp av I-lärande - didaktiska möjligheter och utmaningar
Betydelsen av studiegruppen - att lära sig tillsammans
Initiering av och medskapande från studenterna - smittsamt engagemang och ägarskap
Den pedagogiska paradoxen - didaktiska utmaningar och dilemman i genomförandet av modellen för studieaktivitet