Nära dansk didaktik | Johannes Fibiger;Martin Jørgensen | Språk: Danska
FBAC4895-B52C-4E03-B099-A6A8F8B8017B Created with sketchtool. 706D6907-81E1-46A2-B8F9-7B702A1EF2C7 Created with sketchtool. 6A870209-E7F5-44F5-A66F-09E20C85A0DC Created with sketchtool. 0BB04D6C-A9AB-4913-BF4F-5A23954E68E1 Created with sketchtool. 501E26C7-66C1-4DAA-B740-6CFAF55A1B39 Created with sketchtool. C105F7D3-D5EE-43C9-9EE8-05CC42B296D4 Created with sketchtool. D94689D8-7CBB-41C8-AC06-F79D81FF82D5 Created with sketchtool. DA4C7ED9-2512-4D52-94F0-92800F2A6E04 Created with sketchtool. 42E133FD-828F-4CF4-A0BF-560014487A57 Created with sketchtool. F52D9745-4BFD-4506-BEEF-630FD09EF2D9 Created with sketchtool.
Språk: Danska
Fjärrlager (4-5 arbetsdagar)
Varan finns i vårt fjärrlager, leveranstiden är 4-5 arbetsdagar. Mer info

Frakt 59,00 - Instabox - Välj själv närmaste paketbox

Se alla alternativ
Instabox - Välj själv paketbox59,00
DHL - Närmaste utlämningställe - Mobilnummer krävs för att hämta paketet!59,00
Bring - Närmaste utlämningställe59,00
Budbee - Hemleverans - Levereras på eftermiddagen eller kvällen.69,00
Bring - Hemleverans - Levereras till din dörr på vardagar mellan 08:00 och 16:00.135,00
SEK 702,00
ex. moms 561,60
Totalt inkl. frakt 761,00
Undervisning i det integrerande ämnet danska handlar om ämnet danska i grundskolan och i lärarutbildningen. Det är en ämnesdidaktik, dvs. den handlar om vad ämnet innehåller i alla dess aspekter och vad syftet med att undervisa i danska är. Varför har vi ett ämne som heter danska och varför är det organiserat som det är? Vilka är dess mål och hur kan man arbeta med danska i grundskolan?



Danskdidaktik behövs nu på grund av de stora förändringar som skett i ämnet under de senaste åren. Danska är det största ämnet i skolan och det består av många olika delar och många olika åsikter om hur man ska förstå och hantera ämnet. Danska är en mosaik av tradition och innovation och det finns många olika åsikter om hur man ska undervisa i detta viktiga ämne.

Boken fokuserar på det "integrativa danska ämnet" eftersom det ger möjlighet att belysa några av de mest fruktbara ansträngningarna att utveckla ämnet och hålla ihop det. Ett integrativt förhållningssätt till danska belyser platser i ämnets historia där ämnet har utvecklats och föreslår sätt att utveckla ämnet på ett sådant sätt att dess potential kan utnyttjas och användas på ett sätt som är både lämpligt och inspirerande.

Tæt på danskdidaktik är uppbyggd enligt den klassiska didaktiska triangeln: den berättar om ämnets innehåll, VAD, motiverar detta innehåll, VARFÖR, och beskriver de metoder man kan använda för att arbeta med ämnet, det vill säga HUR.



Johannes Fibiger har en magisterexamen i danska, idéhistoria och filosofi och är docent i danska vid VIA University College.

Martin Jørgensen har en magisterexamen i danska och kristna studier och är tidigare lektor vid VIA University College.

Tidigare publikationer av de två författarna i Tæt på-serien: Tæt på sprog och Tæt på literacy, och av Martin Jørgensen: Tæt på litteratur.